AKE-Lapin Leena ja Esko aloittavat uuden kierroksen Lapin kirjastoissa syys-lokakuusta alkaen. Kuluvan ja tulevan vuoden aikana on tarkoitus vierailla kaikissa Lapin kunnissa, aloittaen Itä-Lapista. Mahdollisuuksien mukaan vierailuille osallistuvat myös kirjastotoimen ylitarkastaja Vesa Sarajärvi Lapin AVI:sta sekä kirjastonjohtaja Nina Sipola Rovaniemen kaupunginkirjastosta.

Vierailuilla tutustutaan kirjastoon ja henkilökuntaan sekä kuullaan kirjaston kuulumisia ja kehittämissuunnitelmia. Me akelaiset kerromme tulevista koulutuksista sekä muista ajankohtaisista asioista. Toiveena on, että mahdollisimman moni kirjaston henkilökunnasta pääsisi mukaan keskustelemaan.

Aikaa vierailuille on hyvä varata noin 3 tuntia.

Vierailut kirjastoissa ovat olleet tärkeitä AKE-tehtävän hoidolle. Yhteisissä keskusteluissa nousee esille tarpeita, toiveita ja ajatuksia, jotka on syytä ottaa huomioon osaamisen vahvistamista ja kirjastojen kehittämistä suunniteltaessa. Tämän vuoksi vierailuja toivotaan voitavan jatkaa säännöllisesti.

AKE-kierrokset Lapissa alkavat jälleen syksyllä 2020
Merkitty: